Principios de trazabilidad

2017. Action / Documentation (35 digital prints)


Intento de envío de frames del film Sans soleil (1983) a direcciones IP de una red que conecta con Tindouf (Argelia), región de campos de refugiados saharauis. La sucesión de fotogramas es empleada como una suerte de técnica de montaje o edición, una forma de reordenar el film y abordar el territorio. Como acción, se trata de una operación abocada al fracaso que quiere confrontar la película de Chris Marker acerca de la fragmentación de la memoria con las fronteras digitales del Sáhara, las cuales dificultan hacer visible su propia historia.

Attempts at sending frames of the film Sunless (1983) to IP addresses of a Network that connects with Tindouf (Algeria), region of Sahrawi refugee camps, the oldest in the world. The succession of frames is used as a sort of editing technique, a way to reorder the film and point to the territory. As an action, it is an operation doomed to failure that aims to confront Chris Marker’s film about the fragmentation of memory with the digital borders of the Sahara that makes difficult for them to tell their own story.

Con la colaboración de / With the collaboration of Jose Iglesias García-Arenal (curatorial member of Artifariti 2016).

Principios de trazabilidad
Principios de trazabilidad
Principios de trazabilidad Principios de trazabilidad

Frames of war, group show at APA Gallery (Budapest, Hungary)


Principios de trazabilidad Principios de trazabilidad